Univerza za tretje življenjsko obdobje v Ljubljani
Univerza za tretje življenjsko obdobje v Ljubljani
Enajsta šola: Dosje Manet: zajtrk za ...
Slika Eduarda Maneta »Zajtrk v travi« je ob nastanku leta 1863 izzvala med obiskovalci in likovnimi kritiki Salona zavrnjenih ...
VSI DOGODKI >>Mentorji
Na univerzi za tretje življenjsko obdobje vodijo študijske krožke mentorji. Vodij študijskih krožkov glede na koncept izobraževanja starejših namenoma nismo poimenovali predavatelji, marveč smo zavestno izbrali izraz mentorji. Glavna vloga predavatelja je posredovanje študijske snovi. Odnos med študenti in mentorjem pa je veliko globlji od odnosa s predavateljem. Predavatelj se poglablja predvsem v vsebino predavanja, pozornost posveča učni temi ali stroki, mentor pa naj bi pozornost posvečal zlasti študentom. Mentor stopa v osebni stik s posameznim študentom. Vživlja se tudi v njegova razpoloženja, čustvena stanja, motivacijo, stališča in razmere.
Zaradi psiho-socialnih potreb ljudi v tretjem življenjskem obdobju in posebnega družbenega položaja starejših, se študijski krožki oblikujejo v primarne socialne skupine. Člani so medsebojno tudi čustveno povezani, med njimi in mentorjem se spletajo globlje vezi. Izobraževanje je izrazito naravnano na člane študijskega krožka, ki skupaj z mentorjem dopolnjujejo učni program, predlagajo nove podteme, iščejo najbolj učinkovite poti in vire za učenje. V študijskih krožkih se izpolnijo primarne čustvene potrebe ljudi, kot so potreba po varnosti, pripadnosti, samospoštovanju in spoštovanju, samopotrjevanju, pa tudi potrebe po napredovanju, dosežkih in priznanju.
Osnovna merila za izbiro mentorjev so naslednja:
- strokovna usposobljenost, ki jo dokažejo z dokazili o formalni izobrazbi, z objavljenimi deli ali drugimi javnimi znanstvenimi ali umetniškimi dosežki,
- predhodne izkušnje z izobraževanjem odraslih,
- priporočila uglednih strokovnjakov ali drugih mentorjev Univerze za tretje življenjsko obdobje,
- posedovanje znanj s področja skupinske dinamike ter znanj s področja metodike in didaktike izobraževanja odraslih ali starejših odraslih,
- pozitiven odnos do starosti in starejših,
- pripravljenost za pridobivanje novih znanj.
Mentorji se lahko brezplačno udeležijo seminarjev, ki jih zanje prireja Univerza za tretje življenjsko obdobje. Seminarji so lahko uvajalne narave, obravnavajo lahko vprašanja o programiranju in izvajanju izobraževanja za starejše ali različna aktualna vprašanja v povezavi s starejšimi. Želeno je, da se zlasti mentorji začetniki udeležijo uvajalnih seminarjev kot priprave na izobraževalno delo s starejšimi odraslimi.
Mentor je dolžan o svoji morebitni odsotnosti predhodno obvestiti sedež UTŽO in animatorja svoje študijske skupine.
Mentorji uravnavajo svoj program dela (število študijskih krožkov, število članov v skupini, spremembe v urniku, spremembe v lokaciji itd.) v sodelovanju z vodstvom Univerze za tretje življenjsko obdobje.
Na željo slušateljev mentorji s podpisom v obiskovalnem spričevalu (študijski izkaznici) overijo obiskovanje posameznega študijskega programa na Univerzi.
Strokovnjaki, ki želijo sodelovati z Univerzo za tretje življenjsko obdobje kot mentorji, podajo kratek življenjepis z navedbo formalne izobrazbe, neformalnih znanj, javnih dosežkov, usposobljenosti in izkušenj na področju izobraževanja odraslih ali starejših odraslih ter okviren izobraževalni program za svoje študijsko področje.
Obvestila
Delovanje študijske skupine na univerzi za tretje življenjsko obdobje temelji na organizirani izmenjavi znanja, izkušenj in kulture članov študijske skupine pod strokovnim vodstvom mentorja. Odgovornost za organizacijo izobraževanja in drugih dejavnosti skupine prevzemajo po svojih močeh vsi člani študijske skupine, prav posebej pa mentor in animator študijske skupine.
Če mentor opredeljenega obsega pedagoških ur ne uspe izvesti v predvideni obliki, lahko dopolni manjkajoči fond ur z izobraževanjem na terenu ali z gostujočimi predavanji v povezavi z vsebino svojega programa. Odpadla izobraževalna srečanja lahko nadomesti tudi v juniju ali ureja nadomeščanje sproti v dogovoru s sedežem UTŽO glede na proste termine v urniku.
Mentorji v okviru možnosti sprejmejo na hospitacijo študente, ki opravljajo študijsko prakso na Univerzi za tretje življenjsko obdobje in jim omogočijo vpogled v delo svoje študijske skupine.
KOLEDAR ZA ŠTUDIJSKO LETO 2024/2025
Študijsko leto se začne 1. oktobra 2024 in zaključi konec maja 2025 ali se po potrebi podaljša v mesec junij.
Termini izobraževalnih srečanj po dnevih >>
Počitnice Univerze za tretje življenjsko obdobje:
♦ novoletne počitnice: 24. december 2024 do 3. januar 2025
♦ zimske počitnice: 24. do 28. februar 2025
♦ prvomajske počitnice: 28. april do 2. maj 2025
Mentor pripravi ob zaključku študijskega leta poročilo o delu študijske skupine (izvajanju programa). Pripravi tudi program za prihodnje študijsko leto. Odda ju v elektronski obliki na predvidenem obrazcu na sedež univerze.