Mreža Slovenska univerza za tretje življenjsko obdobje
Mreža Slovenska univerza za tretje življenjsko obdobje
Enajsta šola: Dosje Manet: zajtrk za ...
Slika Eduarda Maneta »Zajtrk v travi« je ob nastanku leta 1863 izzvala med obiskovalci in likovnimi kritiki Salona zavrnjenih ...
VSI DOGODKI >>Medgeneracijski centri Znaš, nauči drugega
“Generacija ni časovni, marveč je družbeni in zgodovinski koncept.”
V zadnjih 50-tih letih družinske vezi popuščajo. Manjša podjetja so nadomestila velika, procesi individualizacije so močnejši, generacijske vezi se krhajo.
Medgeneracijsko učenje je zraslo iz izobraževanja starejših. V obeh primerih gre za učenje in izobraževanje, ki nastaneta iz družbenih razlogov, ki »se poznata« le, če tečeta v razmeroma stalnem okolju, ob stalnih dejavnostih, v različnih »medgeneracijskih praksah« in projektih. Te je moč srečati v medgeneracijskih centrih in drugod.
Na Slovenski UTŽO smo se z vprašanjem sodelovanja in medsebojnega učenja različnih rodov teoretično pričeli ukvarjati leta 2007, z vprašanjem medgeneracijskosti v praksi pa se srečujemo že odkar obstajamo. Slovenska univerza za tretje življenjsko obdobje je namreč nastala s povezovanjem generacij, mladih študentov andragogike ter srednje starih in upokojenih strokovnjakov.
Sodelovanje in učenje med generacijami sprožimo, kadar so generacije skupaj v ustvarjalnih procesih, ko morajo rezultate svojega dela pokazati javnosti (Z menoj po mojem mestu, CINAGE, evropski film za dejavno staranje itd.). S prostovoljnimi kulturnimi mediatorji v muzejih smo razmišljali, kako lahko muzeji in druge družbene institucije pomagajo premostiti medgeneracijsko vrzel. Več
Dober primer medgeneracijskega učenja je tudi mreža Slovenske univerze za tretje življenjsko obdobje, imenovana Znaš, nauči drugega. Medsebojno učenje tu poteka v dvojicah, njihov obstoj pa omogoča, podpira in promovira univerza.
Slovenska univerza za tretje življenjsko obdobje je ustanovna članica mreže EMIL, An European Map of Intergenerational Learning, je soustvarjalka evropskega projekta ECIL, The European Certificate of Intergenerational Learning, za nastanek spletnega programa medgeneracijskega učenja Stopimo skupaj, bodimo skupaj, sodeluje v mreži ForAge.
Kot plenarni govorniki smo na temo medgeneracijskega učenja sodelovali na številnih konferencah doma in drugod.
Potencial medgeneracijskega učenja v nevladnih organizacijah
S povezovanjem in skupnim učenjem različnih generacij se tudi učenje starejših in izobraževanje starejših bogatita in sta bolj učinkovita. Zakaj? Okrepi se motivacija vseh udeleženih, učenje je radostno, smiselno in družbeno koristno.
Z analizo ugotavljamo potenciale, podajajmo smernice ter gradimo učinkovite modele medgeneracijskega učenja za organizacije, članice mreže nevladnih organizacij. Podatki analize temeljijo na odgovorih 1041 vprašanih in 95-tih organizacij. Spoznanje? Zanimanje za medgeneracijsko sodelovanje in učenje je presenetljivo močno.