Knjižnica
Knjižnica
Enajsta šola: Dosje Manet: zajtrk za ...
Slika Eduarda Maneta »Zajtrk v travi« je ob nastanku leta 1863 izzvala med obiskovalci in likovnimi kritiki Salona zavrnjenih ...
VSI DOGODKI >>Raziskave
Findeisen, D. O finančni pismenosti. Recenzija programa ACS. Več
Cenkar, N.: Razumevanje pomena telesa v sodobni družbi in izobraževanje starejših odraslih. Diplomsko delo. Ljubljana: FF
O pomenu telesa v izobraževanju odraslih. Več
Bračun Sova, R.: Preference pri starejšem muzejskem občinstvu. V: ARGO 62/2 – 2019
O preferencah glede umetnosti in vplivu kulturnega zaledja posameznikov.
Findeisen, D.: O družbenih okoliščinah prostovoljstva, (starejših) prostovoljcih in prostovoljnem svetovanju.
Prostovoljstvo v svetovalni dejavnosti v izobraževanju odraslih, ACS, 2013, str. 23-43. Več
Učenje, učna, psiho-socialna in druge oblike medsebojne pomoči med člani študijskega krožka na UTŽO
Raziskava odkriva, kako učna skupina svojim članom boljša življenje. Več
Slovensko poročilo o raziskavi CINAGE
Poročilo povzema raziskavo, ki je nastala v okviru projekta CINAGE. Osredotoča se na dejavno starost in učenje v poznejših letih življenja ter evropski film za dejavno staranje. Več
Older Adults’ Learning and ICT Use in the Danube Region Slovenian Research Report
Študija avtoric Mete Žgur in Dušane Findeisen daje pregled za Slovenijo glede vprašanj kot so dejavno staranje, staranje prebivalstva, izobraževanje starejših in njihove IKT spretnosti. Več
Članki
Findeisen, D. (2023) V starosti so besede pomembne. Več
Findeisen, D. (2022) Slovenska univerza za tretje življenjsko obdobje, od zibelke do današnjega dne.
Homo senescens. Ljubljana: FF. Več
Findeisen, D.: Predupokojitveno izobraževanje se pogosto zmotno dojema kot – “odpisali so me”.
Portal Moja leta. 2022. Več
Findeisen, D., Ličen, N.: Zakaj ne skupaj. Medgeneracijsko izobraževanje in učenje.
Znanstvena založba Filozofske fakultete v Ljubljani. 2021, str. 123-136. Več
Rožman, A.: Za vključevanje starih v javni prostor
Dnevnik, Mesto 65+, 14. 10. 2021, str. 8. Več
Granda, N.: Potreba po lepoti se s starostjo krepi.
Revija Outsider, 23. 9. 2021. Več
Ličen, N., Findeisen, D., Kutin, M., Kožar Rosulnik, K.: Socially Engaged Older Adult Education on Refugees and Migrants: Documentaries on Role Model Refugees as an Innovative Strategy Leading towards an Inclusive Society. RAZPRAVE IN GRADIVO REVIJA ZA NARODNOSTNA VPRAŠANJA 84/2020. Junij 2020, str. 31-49. Več
Urbančič, M., Kutin, M., Findeisen, D., Mezgec, M., Ličen, N., Kožar Rosulnik, K.: Expansive learning and research practices at the Slovenian Third Age University.
Vpogled v ekspanzivno učenje in raziskovalne prakse na Slovenski univerzi za tretje življenjsko obdobje. Andragoška spoznanja, 26, št. 1, str. 97-114. Več
Findeisen, D. Monografija Starost celostno obravnava starost, danes osrednje družbeno vprašanje
Andragoška spoznanja, 25, št. 2, str. 103-105. Več
Stari se ne rodimo, stari postanemo
Ob izidu monografije Starost Simone de Beauvoir. Več
Furlan, M. Pomen mednarodnih projektov za učenje odraslih
O vlogi prostora v učenju starejših odraslih. Več
Ko oddamo hlebec kruha
Ko oddamo hlebec kruha, ga nimamo več, ko podarimo znanje pa … torej Znaš, nauči drugega. O tem, kako o učenju in izobraževanju razmišljajo na Slovenski univerzi za tretje življenjsko obdobje. Zakaj je izobraževanje starejših pomembno? Katere so prednosti tovrstnega izobraževanja? Več
Sociologija in družbeni čas – starajoča se družba
O tem, da se razvoj ne ozira na državne meje. Spremembe se najprej porajajo pri ljudeh, v praksi. Politika in včasih tudi znanost zaostajata. Starajoča se družba je pridobitev, privilegij razvoja in ne spodrsljaj ali groza, ki nas čaka v prihodnosti. Samo spremeniti moramo podobo starosti. Več
Družbena odgovornost podjetij
O tem, kaj pomeni družbena odgovornost podjetij, zakaj in kako podjetja darujejo ter o naložbeni filantropiji. Več
Spletne strani EPALE
Spletne strani gostijo naše številne objave, namenjene strokovnjakom na področju izobraževanja odraslih. V nadaljevanju so nekateri članki objavljeni v letu 2015/2016. Več
Individualizacija izobraževanja vodi v mentorstvo, gibanje Znaš, nauči drugega
O pomenu mentorstva v času indvidualizacije izobraževanja. Mentor skrajša pot do znanja, naredi pot osebno. Neformalno mentorstvo in učenje v dvojicah na UTŽO razvijamo že od 2009 dalje. Več
Spreminjanje družbene strukture in vseživljenjsko izobraževanje – iz industrijske v družbo znanja
V industrijski družbi je družbeni status razmeroma stabilen. S staršev se prenaša na otroke. Informacijska družba je vrtinec izločevalnih družbenih sil. Mladi, ki ne končajo srednje šole, lahko zaidejo v kriminal. Več
Krajnc, A.: Bi bili moj mentor? Naučiti se moram …
Ko spoznamo, da nečesa, ne znamo, pomislimo: »Kdo pa to že zna? Kdo bi mi lahko pomagal pri učenju?« Več
Findeisen, D.: Older People’s (Distance) Education And Their Participation In Community Matters. Handbook Distance learning for adults. Ljutomer, 2012. Več
Sodelovanje med generacijami
Daš lahko le tisto, kar imaš. Na primer znanje … Intervju Alenke Zgonik z Dušano Findeisen. Več
Gospa, gospod, zakaj se izobražujete pri vaših letih?
O tem, zakaj se starejših izobražujejo tudi v tretjem in četrtem življenjskem obdobju. Več
Ste dejali izobraževanje starejših odraslih, ste dejali dejavna poznejša leta življenja? Andragoška spoznanja, št. 3, str. 5-9. Več
O metodi izobraževalne ekskurzije in o razsežnostih prostora
Prof. dr. Jurij Kunaver o svoji študijski skupini Geografija Slovenije. Več
Kdo ve, če me bodo čez dvajset let še hoteli gledati in poslušati
Izobraževanje na rob družbe izločenih skupin je tesno povezano z zagovarjanjem slednjih. Več
Učiti se slikanja, a tudi živeti kot slikar
Pogovor z Milanom Eričem o skupini Želva in vprašanjih, ki si jih postavlja mentor. Več
Prihodnost starejših v Evropi
Prispevek na VIII. mednarodnem kongresu EURAG, Ljubljana, oktober 2005. Več
Znanje starejših za prostovoljstvo v kulturi
Študij na Univerzi za tretje življenjsko obdobje za organizirano prostovoljno delo. Več
Kako doseči polno življenje po upokojitvi
Prof. dr. Ana Krajnc o življenju, predsodkih, izobraževanju … po upokojitvi. Več
Vloga mentorja na univerzi za tretje življenjsko obdobje
Podrobneje o vlogi, nalogah in drugih funkcijah mentorja v študijskem krožku. Več
Starejši – neizkoriščen zaklad človeških virov: starost je lahko nova priložnost v življenju
Definicija starosti je vprašanje dogovora v določeni družbi. Več
Slovenska UTŽO skozi svojih dvajset let
Razvoj in delovanje Slovenske univerze za tretje življenjsko obdobje. Več
O družbenih okoliščinah prostovoljstva, starejših prostovoljcih in mreži ForAge
Avtorica predstavi konceptualizacijo prostovoljstva z vidika dela in družbenih okoliščin. Trdi, da je konceptualiziranje prostovoljstva kot neplačano delo neustrezno, da je za prostovoljstvo značilno predvsem to, da je prostočasna dejavnost, ki se občasno spremeni tudi v prostočasno poklicno pot. Več
Sociokulturna animacija v bolnišnici
Slovenska univerza za tretje življenjsko obdobje že dalj časa izobražuje bolnišnične kulturne mediatorje (svoje študente), ki znanje in kulturo, ki ju pridobivajo s študijem na univerzi, posredujejo pacientom, sorodnikom pacientov in osebju v okvirih Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana. Več
Izobraževanje starejših odraslih in pomen njihovega izobraževanja za njih same ter družbo
Andragoška spoznanja, 15, št. 3, str. 12-21. Več