Mreža Slovenska univerza za tretje življenjsko obdobje
Mreža Slovenska univerza za tretje življenjsko obdobje
Enajsta šola: Dosje Manet: zajtrk za ...
Slika Eduarda Maneta »Zajtrk v travi« je ob nastanku leta 1863 izzvala med obiskovalci in likovnimi kritiki Salona zavrnjenih ...
VSI DOGODKI >>Mentorji
Mentor je vodilna oseba študijskega krožka, pripravi okvirni izobraževalni program, postavi učne in dejavnostne cilje ter izbere metode in način izobraževanja. O vsebinah se dogovarja s člani študijskega krožka. Pomembno je, da se mentor s svojo skupino ujema, njegova poglavitna skrb so študentje, njihovo znanje in počutje v skupini. V Mreži Slovenska UTŽO delujejo mentorji treh generacij: mladi diplomanti, strokovnjaki srednje generacije in upokojeni strokovnjaki.
Usposabljanje mentorjev je v srčiki slehernega prizadevanja za izobraževanje starejših. Vsa področja vseživljenjskega izobraževanja imajo univerzitetne programe za vzgojo strokovnjakov (diplomirane vzgojitelje, diplomirane razredne učitelje, diplomirane predmetne učitelje, andragoge za izobraževanje mlajših odraslih ali odraslih itd.), za dvajset, trideset in več let izobraževanja v poznejših letih življenja pa še zmeraj nimamo formalno izobraženih in diplomiranih strokovnjakov.
Program usposabljanja omogoča udeležencem, da se usposobijo za delo z novimi ciljnimi skupinami. Izobraževanje poteka strnjeno, v petih celodnevnih srečanjih. Celodnevno usposabljanje vsakokrat omogoči udeležencem spoznavanje teorije, praktično delo in izmenjavo izkušenj na posameznem področju izobraževanja starejših. Posebnosti izobraževanja starejših so takšne, da se mora mentor z njimi posebej seznaniti. Mentor pridobi nove kompetence za uspešno organizacijo in izpeljavo izobraževanja in akcijskih ciljev. Akcijski cilji so pogosto v povezavi z lokalnim razvojem.
Program usposabljanja
Modul 1: Posebnosti tretjega življenjskega obdobja
Modul 2: Kako izobraževalec oblikuje nov izobraževalni program za starejše odrasle?
Modul 3: Metode izobraževanja starejših
Modul 4: Psiho-dinamika v študijskih skupinah
Modul 5: Ni izobraževanja brez evalvacije. Oblike evalvacije primerne za izobraževanje starejših
Avtorji programa: prof. dr. Ana Krajnc, dr. Dušana Findeisen, red. prof. dr. Milena Ivanuš Grmek, doc. dr. Marko Radovan, dr. Renata Kranjčec, doc. dr. Monika Govekar Okoliš.
Po sklepu Sveta mreže Slovenske UTŽO je leta 2010 uvodno in nadaljnje usposabljanje mentorjev postalo obvezno. Razvoj in eksperimentalne izpeljave programa so bile deležne podpore MIZŠ in ESS.
Študijsko gradivo za usposabljanje vodij in mentorjev
- Krajnc, A., Findeisen, D. & Šantej, A. (2016). Zakaj in kako se starejši učijo?
- Krajnc, A., Findeisen, D., Ličen, N., Ivanuš Grmek, M. & Kunaver, J. (2013). Posebnosti izobraževanja starejših.
- Andragoška spoznanja
- E-publikacija Mentor in znanje
- Findeisen, D. & Šantej, A. (2013). Na poti k novi univerzi.