Blizu starosti, blizu socialno-kulturnemu spolu
UTEMELJITEV
V izobraževanju odraslih so starejši navadno obravnavani kot skupina starejših posameznikov opredeljenih predvsem s starostjo in starizmi in bolj malo s svojim socialno-kulturnim spolom. Tako se malo upoštevajo izkušnje njihovega socialno-kulturnega spola, ki so si jih nabirali skozi življenje, a socialno-kulturni spol je v starosti še bolj pomemben kot v otroštvu, mladosti ali odraslosti (največkrat zaradi družbenih pogledov, bolj kot zaradi psiholoških sprememb in fizioloških značilnosti poznejših let življenja). Neenakosti med socialno-kulturnima spoloma se gradijo vse življenje (razlike v izobraženosti, poklicna segregacija, dohodek itd.) V starosti so neenakosti še močnejše in tako privedejo do “akumulacije neprednosti” (Cruikshank, 2003). Starejše učence, še posebej ženske, velja opolnomočiti kot predstavnike/ce svojega spola, izobraževalni programi pa ne smejo mimo vprašanj socialno-kulturnih-spolov. Nasprotno, morajo opolnomočiti starejše ženske v njihovi borbi za to, da bi bile videne, prepoznane, cenjene v njihovi resnični drugačnosti in zaradi zmožnosti, da se dopolnjujejo z moškimi (Greer,2017).
CILJI
- Izobraževalce uvesti v vprašanja socialno-kulturnega spola
- Programe obogatiti z vsebinami socialno-kulturnega spola
- Opolnomočiti starejše študentke na vseh področjih življenja
- Primerjati vrednote starejših žensk in evropske vrednote
- Opozoriti na prezrte ženske
REZULTATI
- Konceptualno ozadje projekta
- Evropske zgodbe prezrtih žensk
- Priročnik o ženskih vprašanjih
- Tečaj z muldimodalnim učenjem
- Interaktiven zemljevid
- Digitalne knjige
Trajanje: 1.11.2020 – 31.10.2022
Dejavnosti / metode / rezultati
Priročnik O STAROSTI, O SOCIALNO-KULTURNEM SPOLU (dve zgodbi prezrtih žensk v prilogi priročnika) >>
Usposabljanje za razumevanje žensk in njihovih vprašanj
Dogodek za širjenje vednosti o projektu TAG